Eski tip ehliyetlerin yılbaşı itibarıyla geçerliliğini yitireceği ve polis kontrolünde bu ehliyetleri olan sürücülere ceza uygulanacağı açıklandı. Bu nedenle sürücülerin yeni tip ehliyetlerini en kısa sürede almaları önem taşıyor.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, engelli vatandaşların hayatını kolaylaştırmak amacıyla başvurularını e-Devlet üzerinden yapabilecekleri engelli kimlik kartı için Ağustos 2021’den bugüne kadar 234 bin 588 kişinin başvurduğunu açıkladı.
Bakanlık, 1998 yılından itibaren yüzde 40 ve üzeri engelli raporu olan vatandaşlara bu kartı veriyor. Kart engellilerin veri tabanına kaydedilmesini sağlayarak, çeşitli hak ve hizmetlerden yararlanmalarını kolaylaştırıyor.
BAŞVURU SÜRECİ NASIL İŞLİYOR
28 Ağustos 2021 tarihinden itibaren Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüklerine yapılan başvuruların yanı sıra, e-Devlet üzerinden de başvurular kabul edilmeye başlandı.
Bu süreçte bugüne kadar 234 bin 588 kişi e-Devlet üzerinden başvuru yaparak engelli kartı sahibi oldu ve halen 4 kişinin başvuru süreci devam ediyor.
Başvuru için gerekli olan fotoğraf, vatandaşlık kimliği ve posta adresi bilgileri MERNİS paylaşım ağından; engelli sağlık kurulu raporu ise Sağlık Bilgi Sistemi (SBS) paylaşım ağından sağlanarak dijital ortamda başvuru sahiplerine engelli kimlik kartı düzenleniyor.
Düzenlenen kimlik kartı, başvuru esnasında beyan edilen adreslere veya MERNİS‘te kayıtlı olan adreslere 15 iş günü içinde gönderiliyor.